Alla inlägg under september 2013

Av Filippa Carolina - 30 september 2013 20:10

Hej jag är ett vitt islandssto på 23 år! Jag är lite annorlunda, jag är pigg när det regnar eller är mulet och seg och slö när det är sol! haha! När jag var liten bröt jag benet och det fick läka själv, så jag får inte hoppa eller springa allt för mycket!:( Men det är klart jag får springa ändå och kanske hoppa över en stock eller nått 1-2 gånger! Jag älskar att bli ompysslad då jag inte har många medryttare som sköter och rider mig:( men Carolina finns ju alltid där!  Jag står på en gård som heter Vågsjölund gård! Ägaren av gården är min ägare!! Carolina har inte vart min medryttare så länge men hon har ridit mig lite då och då förut och jag märker att hon verkligen gillar mig och vi känner oss trygga med varandra:) För ett tag sen fick jag två små föl 1,5 månad för tidigt, den ena dog av svaghet:(men en lyckades klara sig och döptes till Näktergal. Men hon hade inget immunförsvar alls och fick lunginflammation och lyckades inte klara sig. Men jag är ett avelsto så jag har massor av föl:) Här kommer några bilder på mig!                    

kram  

Av Filippa Carolina - 30 september 2013 19:35

Hej allihopa!! 

Jag heter Sandor och är en blandras (hund såklart) som älskar att fånga saker (t.e.x bollar / pinnar), att gå riktigt långa prommenader, agility, cykla, dra rullskridskor och skridskor och att röra på mig tills jag inte orkar lyfta en tass till.Jag är alltid posetiv, älskar allt och alla, blir glad vad som än händer och jag älskar att gå prommenader med kajsa och carro, ja faktiskt blir jag hyperglad bara jag hör hennes namn   Men jag HATAR att klippa klorna, ha tråkigt (speciellt när jag ser andra ha roligt) och att inte få gå tillräcklgt långa och härliga prommenader.    

en liten hemlighet jag har är att jag är kär i kajsa. hon är såå fin och snäll. men lova att inte säga nått till henne       

jag är 3 år om 14 dar (2 veckor). Min mamma och pappa fick mig och mina 8 syskon den 14 oktober kl 07:00 2010.

Det var igentligen inte meningen att de skulle få valpar tillsammans. Men pappas husse skulle iväg och resa och då fick pappa bo i mammas hus för de var vänner. En kväll hade de lote myspys och blev kära och råkade mysa lite för mycket så 63 dygn efter kom vi!!! alla valpar utom jag såldes för jag var så bra att de ville behålla mig. Men när jag var 7 månader blev husse sjuk och då klarade inte de att ta hand om mig åxå. Då kom Filippa och tog hem mig och det var det bästa som hänt.Efter det har jag inte sett mina föräldrar eller syskon men de planerar en syskonträff.  


Jag (som sagt) älskar agility och jag och Filippa har som dröm och mål att en gång vinna eller iaf delta i en agilitytävling!!


Det var lite om mig! hejdå sötisar // Sandor  


                     

Av Filippa Carolina - 30 september 2013 19:35

Hej! Jag heter Kajsa och jag är en vit liten envis West highland white terrier som är två år! Jag fyller på den 28 juli! Jag bara ÄLSKAR mat, godis, leka, gå promenader osv! Det är så härligt att springa lös i skogen men min matte Carolina och hennes kompis Filippa och min bästis Sandor! Jag är inte så förtjust i att bada men har börjat tycka det är roligare för varje gång!:D Varning: Jag är envis och vill helst bestämma!

Jag har inte direkt något emot att klippa klorna men jag tycker inte heller om det. Jag går på ett dagis tre dagar i veckan som heter Apport. Jag älskar det! Man får vara i ett ganska stort rum med dem hundar man passar bäst ihop med och vi får träna agility där och åka på utflykter. Man får även påskägg, julkalender och ibland en liten present!:) Mina föräldrar är champions i utställning:) det betyder att dem är så fina dem bara kan bli, jag kämpar för att bli champion, och det ska jag lyckas bli med hjälp av älskade Carolina. En liten hemlighet är att jag är kär i Sandor hihi men ssshhh säg inget till honom!! Här kommer lite bilder på mig                      

 


kram  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej!! vi är två tjejer som älskar hundar och hästar! vi har varsin hund, kajsa och sandor, och varsin medryttarhäst, flekkur och nico.I den här bloggen bloggar vi om våra dagar, våra liv och våra djur :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards