Alla inlägg under november 2013

Av Filippa Carolina - 24 november 2013 09:21

Heej!
Denhär fredagen (för 2 dar sen) blev inte som väntat.
Först fick vi Medelande ifrån Elisabeth om att isold hade kolik känning (det är vissa tecken på en allvarlig magsjukdom typ) å då skulle vi leda henne när vi kom dit (för det är bra om de har kolik) så det var det första vi gjorde, å så fick ju nirvana följa med. När vi hade gått en ganska lång bit började vi vända å då märkte vi att carros mobil hade laddat ur. Redan då fick vi ju lite panik eftersom vi visste att min mobil inte hade några pengar på så vi kunde inte ringa eller smsa Elisabeth om något hände eller ringa till carros mamma för hämtning. Men vi kunde ju iaf kolla klockan på min så vi tog upp den men då märkte vi att den inte lång i min ficka! Vi kollade igenom mina fickor och gick hemåt med oriliga ansikten. När vi var tillbaka gick vi till Elisabeth och frågade lite grejer. Å då sa Elisabeth åxå att vi skulle ge isold melass och vattenhink, vi visste inte var det var men vi skulle fråga "Johanna med skimmeln". Vi lämnade isold i boxen å nirvana i hagen. När vi väl var vid båda hagarna tog vi in flekkur och tammy åxå, eftersom vi skulle rida. Vi gjorde iordning dom och började rida samma runda vi gick fast väldigt sökande efter min mobil. När vi hade gått hela vägen och var hemma hade (iaf jag) mera panik! Men mobilen kunde ju åxå vara i carros farmors bil som vi fick sjus av, å kanske hemma? Men. Men! Vi gick in å ställde in hästarna i boxarna och började sköta. Sen ställde vi in dom i hagarna igen.
Nu var det ju bara att ge isold "melass och vattenhink" och fråga "Johanna med skimmeln". Så vi gick upp i stora stallet för att leta reda på Johanna. Men tillslut gick vi reda på att Johanna precis hade gått hem så vi fick fråga en tjej som hette Kajsa. Kajsa hjälpe oss att börja leta Efter Melass (som visade sig vara e sockerbelastning som gör vattnet godare, när hästar har kolik måste dom dricka mycket!). Men vi hittade inte melass så vi fick ta nerfor vatten istället, men det tyckte isold var lika gott det. Just när vi blev färdiga och skulle be någon att låna telefon så att vi kunde ringa min mamma eller pappa eller någon som kunde hämta ellr hade carros mammas nummer (Carro kan det inte utantill). Då kommer en bil som visar sig vara carros mamma.hon berättar att jag hade glömt mobilen. I carros farmors bil så jag suckar av lättnad! Så vi åker hem, duschar, äter, myser å kollar på film med godis å går å lägger mig! Slutet gott allting gott! Men vi hoppas på en bättre fredag nästa gång!

Vi har ju tyvärr inga bilder från fredags eftersom vi inte hade några mobiler! Sorry // F

Av Filippa Carolina - 17 november 2013 10:31

Heej! Igår var vi (jag, Carro, Kajsa och sandor) ute på prommenad på kvällen! Vi gick tunt å letade efter leksaksmopedgrejer som vi skulle göra en grej med! Kajsa, Carro å sandor åkte ruchkana!

Igentligen skulle jag med till lullans (min kompis) stall å träffa hennes medryttarhäst Sture! Men såklart kom nått ivägen och nu måste jag vara barnvakt!! ?
Men jag kommer ju iaf kunna åka till vågsjö som planerat med Carro å Kajsa senare i eftermiddag!

Nu ligger jag här med sandor och väntar på att pappa ska åka!! Se u :* // f

Av Filippa Carolina - 15 november 2013 10:20

Vi har vart på promenad! Vi gick i området runt skolan och upp till milstenskolan! Det var rätt länge sen men lägger upp de nu...:)

Av Filippa Carolina - 15 november 2013 10:16

Första gången jag träffade Tammy??Och också första gången jag red! Asdålig sits haha

Av Filippa Carolina - 8 november 2013 19:03

Heeej!!! Hoppas ni mår bra<3 idag red vi en liten tur på cirka 1 timme! När vi var tillbaka skötte vi om dem och sen lämnade vi dem i hagen! Oh då hämtade vi isold och Nirvana och dem behöve borstas!!! Så dem blev fina och sen var det dags att åka hem! Snart ska jag äta tacos sen filmmys och chips sen starstable med Filippa<3 ha de bra så hörs vi!!

Av Filippa Carolina - 8 november 2013 12:57

Heej! Kort inlägg! Vi har beställt en riktig dragsele! En sån slädhundar har. Idag ska vi till stallet bl.a., böla bla! Ses

Presentation

Hej!! vi är två tjejer som älskar hundar och hästar! vi har varsin hund, kajsa och sandor, och varsin medryttarhäst, flekkur och nico.I den här bloggen bloggar vi om våra dagar, våra liv och våra djur :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards