Alla inlägg under november 2014

Av Filippa Carolina - 29 november 2014 21:35

tjaa! Idag har jag först varit med lullan till hennes stall och haft lite hopplektion för henne och muffins (medryttarhäst). haha! när jag stack till bussen planerade jag att ha 25 min på mig att cykla en sträcka (till bussen) som igentligen tar ca 20 min typ, så ville ha lite chill.... meeeeeen! såklart krånglade något.. så, denhär gången var det cykellåset som hade frusit fast, såååå när jag äntligen fick loss det kollade jag klockan, 10 min på mig = STREEEEEEEEEEESS! just då skrev lullan (som redan var vid busstationen) att det var bra om jag kom lite tidigare eftersom att det bussen nästan alltid var tidig (MEEEERR STRREEEEEEEEEEESS).... såå, jag CYKLADE allt jag hade, fyfan vad jobbigt de va. när jag kom så långt så att jag såg busshållsplatsen, så höll just bussen på att rulla in, så jag körde allt jag hade, och lullan bad bussen vänta lite. så jag hann PRECIS! så jävla tur!


Iallafall! på stallet träffade vi suuuuuuuupersöööööööööta kalvar eftersom den gården har en massa mjölkkor. Jag fick även se en mjölkmaskin, så gaalet coolt! I länken (mjölkmaskin) så är det en film på precis en sån mjölkmaskin jag såg :P även den kalvmatningsmaskinen i slutet hade dom till kalvarna. det var fett coolt, men jag kan inte säga att jag gillar det. alla individer behöver daglig kärlek och omskötsel, av människor, andra djur, och ska få vara tillsammans med sina kalvar punkt.


Efter kossorna så hoppade vi lite, det gick jättebra! sen åkte vi buss till cykeln, då vi båda skjutsade varandra fram till vågsjö.

Vi hade ju tänkt att jag skulle rida nico, men det visade sig att han hade svullet ben, så att vi ledde honom och jasmini istället.


jaa, efter det åkte vi hem, hon till sig och jag till mig. jag facetimeade med carro, har saaaknat det, och henne! har kollat lite film m.m 


Jag har ett problem, jag har allderles för höga krav på mig själv. Jag känner att på sista tiden har jag trott att det är självklart att jag ska kunna få ett a i allt (inget hindrar mig ju, så jag kan å då ska jag), ska kunna rida bäst och kunna vara si stallet hela tiden, kunna vara med sandor hela tiden och samtidigt kompisar.

Men allt detta tar verkligen på mina krafter!! Jag blir så jävla fixerad och stressad å känner hela tiden oro och press på plugget, jag vill plugga mer och hela tiden för att kunna höja mina betyg och därmed bli "bäst" och nöjd över mig själv. shit, jag har ju typ helt glömt sandor mitt i allt dehär åxå, inte hunnit med honom alls.


Sååå! för att göra någonting åt dehär, för jag orkar inte pressa mig själv såhär mycket, så tänker jag nog göra en plaaaan.

jag vill sätta upp en plan för i vilka betyg jag VILL höga mig, å resten chillar jag i, så att jag fattar att jag inte behöver vara bäst i allt, det går ju inte. 

Tror jag helst vill höja mig , iallafall inye sänka i matten, idrott, biologi (körd), å typ engelska (köörd), freanska åxå! å så kanske fysiken, å självklart kemin, å hemkunskapen e ju nt så svår, å så slöjd, å bild såklart! å uste, teknik, inte E!!! svenskan åxå! jaa, ni hög ju själv, jag vill allt.....


så nu fan, jag SKA ha chill-dagar.

alltså dagar med långpommis med sandor BARA eller stallet.

vill även sluta vara så jädrans fixerad i mobilen!


sååååå, vet, dethär blev ett väldigt flummigt inlägg. men här kommer en sammanfattning:

 

Idag har jag varit i 2 st stall, min kompis lullans stall, och mitt eget. Jag har även bestämt att inte stressa upp mig så cyket, att ta det mera chill.

 

IMORGON: ska jag först ha soovmorgon, sedan kyrkan (konfirmationen juuu) efter det hem till mamma och skön prommis med herr.hund, sen ska vi köra korv med släkten. efter det kaaanske det blir stall, eller hem och LITE plugg, packning till mamma och så städning av rum. jaa, lite smått och gott av lilla chillpåsen.

 

HEJDÅÅÅÅÅ


Av Filippa Carolina - 28 november 2014 09:57

Haha! Kollat igenom lite bilder! Första gången jag red var på Tammy, fina lilla tjejen<3 Jag visste inte ens vad trav var, eller jo, men bara för att jag red lätt trodde jag att det var trav fast det var jääättelångsam skritt haha! Shit...minns den dagen så tydligt! Jag och filippa hade så mysigt och jag tyckte det var helt sjukt kul! När jag kom hem sprangjag direkt till mamma o sa "JAG VILL BÖRJA RIDA!!!" Och min mamma har alltid velat att jag ska börja rida så hon bah "VAD KUL JAG RINGER TILL RIDSKOLAN DIREKT" så ringde hon till Swartlings o då började jag rida!

Det var min historia om hur jag satte igång med ridning haha! Bjuder på en bild från första gången!

Haha piiiin! Sitsen är helt värdelös...;)

Ha det bra!

Av Filippa Carolina - 27 november 2014 08:04

Asså Kajsa...min lilla Kajsa<3

Hon är så otroligt saknad, vill bara ha henne här och kramma henne<3

Vill ut på långpromenad! Det är det första jag ska göra när jag kommer hem:)

Saknar stallet och att ha med Kajsa där! Hon tycker det är såå mysigt!

Och jag har sån ångest, ångest inför jul. Vart kommer jag vara då? Kommer jag hinna rida och springa med Kajsa i snön eller kommer denhär vinter vara helt bortkastad?

Jag vet inte, men får vell se!

Nu är det frukost, så ha en bra torsdag så hörs vi;)

Nöjd Kajsa som fått en flytväst så hon kan åka med i båten! (Från i somras)

Av Filippa Carolina - 25 november 2014 21:12

Tjaa! Just varit i stallet! Red ut (KOLSVART) med sandor (hunden) lös. De va jäkligt mysigt! Galoppera på ängen å kolla på stjärnorna, Carro vet känslan! ?

Nu pluggar jag, imorron blire inget stall :( måste plugga mer ?

Seeeees

Av Filippa Carolina - 25 november 2014 15:58

Lite härliga bilder från i somras när vi var i Söderhamn på mina kusiners landställe:*

Av Filippa Carolina - 25 november 2014 13:24

Hej! Hur mår ni? Jag har vart på möte hos SCÄ(stockholms centrum för ätstörningar) och det gick bra, ska få komma dit redan imorron så det är skönt att komma från sjukhuset då och börja en behandling! Dock är jag lite nervös...:/

Ja, har inte så myclet att blogga om...

Glöm inte att det vore jättekul om ni kommenterade både frågor och annat till mig och Filippa!

Ha det bra så hörs vi:*

Jag, Sandor och min bebis påväg till Täljö med Filippa<3 (gammal bild) saknar<3

Av Filippa Carolina - 24 november 2014 08:20

God morgon allihopa! Hoppas ni sovit gott:) min dag blir vell som vanligt...sängliggande:/ Hoppas ni har något roligare för er idag! Det är ju underbart med planer för dagen, eller hur? XD

Men iallafall, nu börjar det bli riktigt kallt ute och vem vet? När som helst kan det slå igenom och bli minusgrader och snö! Det längtar jag efter;) Så! Jag har köpt en vinterjaka! Den är från MQ! På rea så det var asbra! Jag tycker det var ett jättebra pris! Den finns i svart och vit, här kommer en länk på vart ni hittar den!

http://m.mq.se/article/cherry_padded_jacket?attr1_id=1347

Och här kommer en bild oxå!

Kramis<3

Här är den svarta! (Den som jag köpte) Detaljer syns lite dåligt på bilden, men ni kan klicka på länken och välja den vita så ser man tydligare! (Alltså fickorna oså)

Ha en bra dag<3

Av Filippa Carolina - 24 november 2014 07:45

Tja! Blir ett kort inlägg idag, skriver nog mer ikväll
Igår var jag i stallet, promenerade minen (Jasmini), longerade även lite ute (vilket inte var så uppskattat. Hon var väldigt "off" igår, ville Lix inte vara med. Men det löste sig med lite övningar. Märkte att hon travar som en Gud, lika fort som jag springer, å hon e en shettie! Hon ÄLSKAR ju å bli körd, så kanske borde blivit travare ???

Idag har jag PROOOV, franska efter skolan ? sen har jag gympa, de ska bli kuul! ??

Tisdag, onsdag, söndag är planerade stalldagar, med nico. Får se om jag åker dit någon annan dag ÅXÅ, eller hinner ta Jasmini någon Dag av dom...

Seu!! ?

Presentation

Hej!! vi är två tjejer som älskar hundar och hästar! vi har varsin hund, kajsa och sandor, och varsin medryttarhäst, flekkur och nico.I den här bloggen bloggar vi om våra dagar, våra liv och våra djur :P

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards